torsdag 13 september 2012

High School

tankar och reflektioner om High School:


  • skolan ar stor, vi ar ca 1800 elever. (haha jamfort med lilla LM med drygt 500.)
  • alla och jag menar verkligen ALLA, har ryggsack (kanns lite som att vara tillbaka i lagstadiet)
  • korridorerna ar fyllda av skap (lockers) men ingen har tid att andvanda de. (i alla fall inte jag och kombinationslasen ar knepiga)
  • lektionerna slutar nar klockan ringer, och fran och med att klockan ringer har man 5 min pa sig att ta sig till nasta klassrum. (jag har tur som, har lektioner nara varandra) nar klockan ringer slutar alla lektioner och alla 1800 elever ska byta klass samtidigt... vilket leder till kaos i korridorerna. vissa staller sig mitt i och resten av eleverna knokar sig framat. de enorma ryggsackarna gor inget enklare. det ar fit for fight!
  • jag har larare som vi aldrig skulle ha i sverige. (min mattelarare ojhjalp har aldrig sett nat liknande) han har det coolaste klassrummet, massa ljulgranljusslingor, posters, tavlor som later mm han har det alltid slakt och musik pa i bakgrunden. vi har ingen mattebok utan han visar allt pa sin smartboard. han laser konstiga historier, en gang rullade han in sig i mattan och lag dar tills vi gav honom ett svar, han stalde all konstiga fragor fortsa lektionen for att lara kanna oss och han ja han ar knasig den mannen. och det varsta ar att jag tror att han ar sa hela tiden. men han ar bra och hanna J jag kan se vissa likheter men du har mkt att lara.


  • Min US history larare ar skon hon med, hon dricker diet coke och rapar och nyser galet. hennes favvo dag ar Fredag och da sjunger hon alltid: Friday, friday friday is my favourite day, hey!!
  • har i usa har man poang man kan samla ihop, och forlora, om man tex har mobilen framme eller nat kan man mista poang, man kan ocksa fa extra credit om man gor nagot extra, tex, koper tval till sin larare, ar finkladd under sin presentation, bjuder klassen pa kakor mm. Om man lamnar in uppgifter sent forlorar man poang men vissa larare delar ut lappar man kan anvanda som ger en full credit anda.
  • de flesta tjejer sminkar sig jattemycket och gar upp tidigt for att locka sitt har.
  • nastan inga har converse, har ar det sperry eller vans som galler. manga har aven toms.
  • som ni vet ingen bamba har inte sa de flesta har med sig matsack i form av mackor eller liknande. man kan dock kopa mat har, subway, eller typ chickenburger, hamburger, kakor, glass, smoothie, chips, salad mm. alla har ett skol id och nr sa jag har ett account sa nar jag vill kopa mat trycker jag bar ain mitt id nr.
  • manga lamnar aven campus och aker hem eller till en resturang och ater men det ar ont om tid for det. 
  • pa fredagar ska man kla sig i spirit wear, vilket innebar, lagtrojor, skoltrojor, vitt. pa morgonen star personer vid ingangen och anskar alla en fin fredag och ger oss halsband och klistermarken. speciellt om det ar en footballgame den dagen.
  • efter skolan ar det sporter som galler, som ni vet ar jag med i xc teamet men det finns aven volleyball, softball, cheer for tjejer nu under hosten.
  • skolan ar hardare har. trillar du in 1 sek efter det ringt in far du tardy (forsenad ankomst) 
  • man far heller inte lamna klassrummet under lektionen om man inte har ett hall pass. olika typer av hall pass: en blodig fot, militar hjalm, nyckelband mm. alla larare har olika.
  • skolan har sakerhetsvakter som vaktar ingangar mm
  • vi far laxor nastan varje lektion som oftas ar till dagen dar pa eller dagen efter det.



1 kommentar:

  1. Härligt!
    Så ska det vara!
    Tror jag ska läsa upp dettaåk skolan på måndag!
    Trivs du?
    Ny blå tröja?
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera