måndag 15 oktober 2012

Homecoming week

homecoming week, en vecka fullspackad med roligheter och events! :) forst och framst det som gjorde denna veckan sa speciell va att alla dagar hade ett tema. det var dessa som gallde.

Mandag: California Swag-  strandklanningar, livvaktsklader, hollister, mm men kalla vadret gjorde att fa kladde ut sig...
Tisdag: Colorado pride- skidklader, skidor, skidglasogon,skidhjalm,colorados flaggas farger
Onsdag: Western Wednesday-cowboys, idianer, snickabyxorna va pa, cowboyhatten
Torsdag: East coast prep- skjorta, slips, knastrumpor, parlor, poolo
Fredag: The American day- freshmen: blatt, sophomore: vitt, junior: rott seniors: blatt, vitt och rott.

Tisdag va det ruff and tuff som gallde och det  va killarnas tur att visa deras skills i volleyball. det va de olika arskurserna mot varandra och det va fullt os i skolans gympasal. 





seniors hejaklack! vi vann!


Torsdag va tjejernas tur att visa att de ocksa kan spela amerikansa fotboll. som sagt jag var sent ute annars hade jag varit en lagmedlem i seniors lag. Hela dagen hade det varit jattevarmt sa nar jag kommer hem bytte jag till shorts och sen bar det av till fotbollsarena. och fy vad kallt det va och hur vindigt som helst!







Torsdag va en fullspeckad kvall som borjade med skolans pard dar alla sporter och klubbar hade fixat och deckorerat flak. och sa akte de en tur i grannskapet och kastade godis till alla sma barn. Jag lyckades hitta diversity club flaket och hoppade pa i farten.



paraden tog oss till skolan dar chilli dinner vantade . efter det va det dags for bonfire!




och efter att nastan ha blivit en grillad marshmallow var det dags att forlytta sig till baseballplanen dar movie night vantade.  




det blev en kall men rolig kvall.

fredag va det the homecoming game, och det va kallt sa himla kallt ute att jag kladde pa mig som om jag skulle ut och aka skidor, understall, t-shirt, fleece, tjocktroja och skidjacka! haha innan matchen borja gick jag och min familj pa ett liten forfest hos vara grannars storage room precis vid fotbollsarenan. sen va det gametime och jag spenderade kvallen med vida,dane,samuel,jeremy,och lite kompisar till dem.  

 dane, Jeremy, jag och samuel. 
 vi+ vida och ryan
 jaguars i svart och guld haha








varat lag ar tydligen inget vidare men da de valde ett annu samre lag att spela mot vann vi 45- 7!!

 veckan passerade fort och lordagen va har vilket betydde att det var dags for homecoming dance. Jag och vida gjorde i ordning oss tillsammans!


da vidas vardfamilj ar stoa jagare blev det till att poseera med pistoler 



 dane jag julia (min familjs gamla utbytesstudent) och shane





 killarna
 alla foraldrar som va dar och tog kort
 tjejerna


 paren





 jag och min hostmom
 akte till en fin resturang och at middag!




jag och shannon

hela dagen kandes som att jag ve med i en film, men icke, jag lever det amerikanska livet nu! haha

KRAM

8 kommentarer:

  1. Hej Ellen!
    Vilket härligt liv! De har rätt det verkar som en film,en riktig feelgood film!
    Och vilken underbar skara människor du verkar hänga med, man ser bara stora leenden! Hoppas att ni håller kontakten genom hela året och att vi sedan får ha dem på besök i Sverige.
    Du var ljuvlig i din klänning, men bäst var de snygga skorna!
    Vill du att jag ska skicka nytt underställ?
    Det verkar ju vara iskallt, brrrrr...
    Är det något annat du vill

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha understall ska nog behovas! just nu kan jag inte komma pa nat! tack anda!
      kram

      Radera
  2. hej Ellen!
    Ser att du mår bra!
    Kram morfar

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej leffeboj!
      jag saknar er! halsa mormor!
      alskar er! Puss och kram!

      Radera
  3. haha inlägget som tog en hel sida!! svinbra och fint ellen!! vilken colgate kille din date va!!!!! keep on uppdatera, dagarnas höjdpunkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha inlagget som tog mig en hel dag haha (lite krydd dar, men nastan) haha jag tankte pa dig nar jag sa ja da jag visste att tanderna ar det viktigaste for dig!) okej jag vill ee I will but how do i say that in swedish? aah jag ska ;)

      Radera
  4. Det verkar ju som en toppen vecka! Hoppas du har det bra, familjen hälsar :)
    /Linnéa Johansson

    SvaraRadera
  5. Gud vad fin du var på Homecoming!
    Hoppas du har det lika kul som det verkar!
    Saknar dig på träningarna!

    SvaraRadera