torsdag 28 juni 2012

En dag på amerikanska ambassaden

Jag har sedan innan fyllt i min visumansökan på nätet, vilket var väldigt smidigt men det var mycket som skulle fyllas i, så som namnuppgifter, olika adresses och svar på frågor som handlade om man var terrorist eller inte. När allt det var klart skulle man boka tid på ambassaden, min tid blev igår 27 juni klockan 9:00

som sagt, för min del blev det en tidig morgon som började med en tågresa upp till vår kära huvudsad

tågresan gick bra

                                           väl framme i Stockholm tog vi en buss till ambassaden 


även i fall man hade bokat tid skulle man ställa sig i kö

                                                       jaa... i den väldigt långa kön... 

där stod jag i lite mer än tre timmar, sen blev jag insläppt efter att fint ha visat att  jag inte hade några bomber under skorna, sen gick jag igenom security och in till ett väntrum, ja väntrum, där satt jag och väntade och väntade. när min nummerrlapp stämde överränns med numret på skylten gick jag fram till lucka F, där fick jag lämna in alla papper man skulle ha med sig, sen blev det ytterligare mer väntan tills jag blev uppropad till lucka F igen, fingeravtrycks togs och sen fick jag sätta mig och vänta igen tills jag jag blev uppropad till intervju i lucka E. Bakom det fönstret satt en go och glad amerikanare som frågade vilka jag bodde hos, vad mamma och pappa jobbade som, vilken klass jag gick i och vart jag skulle i USA. 

innan tåget tog oss hem igen spenderade jag och mamma en hel dag på söder i alla små butiker, fik och restauranger.

summering av intervjun på ambassaden: intervjun gick på bara några minuter sedan bestod resten av väntan... meeeeen nuu nu är allt klart in för min USA-resa! :) Nu är det bara att njuta av den svenska sommaren och allt vad det innebär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar