lördag 9 juni 2012

Skypetime with Cunningham

I torsdags skypade jag med min amerikanska familj och det kändes såå braaa. Det var ju såklart pirrigt och jag hade varit nervös större delen av förmiddagen. men ja, för vad egentligen? min familj är den mest underbaraste man kan tänka sig och det var så roligt att äntligen få prata med dem. Jag kände mig som hemma direkt och vi pratade på i över en timma.

Det var tidigt hos dem så först var det bara jag och pappa Glen som pratade, han visade mig hur det såg ut utanför fönstrena och oj vad mycket hus! ja sen pratade vi på lite, om ja, jag vet inte riktigt, om allt möjligt. Det hade tydligen varit en tornardo under natten så Shanes baseballmatch var inställd. men trotts inställd match och sommarlov behövde han gå upp tidigt, (för att skypa med mig) han och Justine var jättetrötta men supersöta. Vi pratade lite om skolan, jag ska vara senior och han påpeckade tydligt, lite smått avundsjukt att jag skulle få vara med på alla roliga aktiviteter en senior deltar i, (tex prom!!) och inte nog med det att jag får sluta 2 veckor tidigare,( grauduation!) :)) Jag fick också reda på att jag börjar skolan den 13, alltså bara några dagar efter min ankomst. Jag slängs in i den amerikanska verkligheten!

Sen kom mamma Laurie också, hon skulle iväg till jobbet men hann prata lite med henne också, det var lite lustigt, Laurie och Glen har varit i Sverige innan, i Lamhult hennes bästavän bor där och det var faktiskt där hon friade till Glen. hehe
ååh hon var väldigt snäll och rolig, ja alla var det, jag gillar de skarpt, inklusive hund och katt, och jag känner på mig att jag kommer trivas så himla braa i deras familj. Jag är så glaad, såå glad att jag inte kan sitta still.

Vi pratade också om all skidåkning Colorado erbjuder och att jag ska köpa ett ski pass, ett säsongspass, jag bara jaadåå, passar mig perfekt jag som älskar att åka skidor. precis som Shane fick jag reda på så det kommer bli mycket skidåkning nu året framöver.
Laurie gav mig en hemläxa, en väldigt bra läxa om ni frågar mig, jag ska läsa på lite om Colorado och hitta en sak jag vill göra, besöka eller se.

Jag måste bara säga att jag älskar amerikanare och deras amerikanska. de är så trevliga och pratsammma! men efter en timmas snack var jag alldeles trött i hjärnan, man är inte van att behöva koncentrera sig för att lyssna och prata. En sak vet jag säker att jag kommer vara alldeles slut de första veckorna i USA.

Hanna Rönn, hörde du om min trevliga granne, amerikanskfotbollsspelare_longboard_95_cool!

just det vill bara passa på att säga att om ni (dvs om jag har några läsare) har några frågor om mitt år i USA, om mig eller ja vad det nu kan vara är det bara att skicka iväg en frågan antingen som en kommentar eller till min mail. ellen_ifk95@hotmail.com så ska jag försöka komma  med svar. Det är också trevligt att få lite vanliga kommentarer! :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar