onsdag 15 augusti 2012

jag lever bara sa ni vet men bara nastan, jag ar sa trott sa, allt ar nytt, alla pratar engelska jattesnabbt och jag borjade skolan i mandags sa hjalp vad trott jag har varit nu dessa dagar. det ar darfor jag inte har bloggat jag har inte orkat helt enkelt.men nu vet ni att jag lever. just nu ar jag hos min kara host family, de ar valdigt snalla och omtanksama det anda jag stor mig pa ar mig sjalv. min engelska var inte den basta innan jag kom hit men nu nu ar den banne mig samre an samst och det ar valdigt jobbigt att inte kunna utrycka sig till fullo och saga det man vill. men jag antar att det beror pa att min hjarna ar saa himla trott. sa jag hoppas att min engelska blir battre snart. i alla fall jag (min svenska faller ocksa bort marker jag nu) borjade skolan i mandags eller da valde jag bara klasser. sa for er som ar intresserade sa laser jag.

us history
aquatic biology  
world literature (english)
team sports (P.E)
theater (samma klass som min host brother)
algebra 2 (har varldens knappaste larare men han verkar valdigt bra)

och efter det har jag cross country. it's for die for, men inte pa det sattet utan jag dor nastan pa riktigt sa jobbigt ar det. haha det ar sa himla varmt och vi ar pa en sa hog hojd till skillnad fran sverige och sea level. men jag ska banne mig inte sluta nu. 

nu maste jag gora lite laxor innan jag och  familjen ska ner till downtown denver for att ata middag pa en resturang.   

2 kommentarer:

  1. Hej Ellen,
    Jag förstår att du är trött. Många nya intryck, språket och 1750 meter över havet. Det är ju rena höghöjdsträningen. Bara att acceptera att du behöver vila mycket.
    Kram pappa jonas

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du är tillbaka på din blogg! Jag tuttar flera gånger varje dag!
    HoppS ni hade det trevligt på restUrangen.
    Har familjen fått sina presenter? Gillade de godiset?
    Kraaaaaaam mamma

    SvaraRadera